woensdag 24 april 2013

Helmsley


Travel journal 2009, day 3b.
(Nederlandse tekst onderaan / Dutch text below)

My brother and SIL go into a large Tesco somewhere else to do the grocery shopping, and the others go in Helmsley to buy stamps and shop around. The post office in Helmsley is quickly found and the stamps are purchased. We still have time enough to look a little further. The English shops are often so nice, with large markings and signs. In a cozy shop I buy two embroidered badges for my collection. They have a lot more badges here than in the Netherlands.
If we are back in the cottage, we make coffee and look at each other's purchases. Badges, postcards, stamps, we are very happy with everything.
My youngest sister ignites the fire in the wood stove. My SIL cooks the food, and as always it is very nice: Turkish pita bread with chicken, white sauce and fresh salad.
In the evening I check out how the youngest and the oldest play the game Carcassonne. It seems rather complicated to me. Then I write the postcards and at half past eleven I go to bed.

 
 
2009 03 23b Helmsley, nice shop



 
2009 03 23b Helmsley, trinkets shop 

Nederlandse tekst.
Reisdagboek 2009, dag 3b.  

Mijn broer en schoonzus gaan ergens anders in een grote Tesco de boodschappen doen, en de anderen gaan in Helmsley postzegels kopen en rondkijken. Het postkantoor in Helmsley is al snel gevonden en de postzegels worden gekocht. We hebben nog tijd genoeg over om nog even verder te kijken. De Engelse winkeltjes zien er vaak zo leuk uit, met opschriften en uithangborden. In een gezellig winkeltje koop ik twee geborduurde badges voor mijn verzameling. Ze hebben er hier veel meer dan in Nederland.  
Als we weer terug zijn in het huisje, zetten we koffie en we bekijken elkaars aankopen. Badges, ansichtkaarten, postzegels, we zijn heel blij met alles. Mijn jongste zus doet de houtkachel aan. Mijn schoonzus kookt het eten, en zoals altijd is het heel lekker: Turkse kip met pitabrood, witte saus en frisse salade.
’s Avonds kijk ik eerst hoe de jongste en de oudste het spel Carcassonne spelen. Het lijkt me nogal ingewikkeld. Dan schrijf ik de ansichtkaarten en om half elf ga ik naar bed.

3 opmerkingen:

Jerry E Beuterbaugh zei

"Boekerietje" has been included in the Sites To See for this week. Be assured that I hope this helps to point many new visitors in your direction.

http://asthecrackerheadcrumbles.blogspot.com/2013/05/sites-to-see.html

Oregon Gifts of Comfort and Joy zei

Hi Prenter!

As always, I enjoy the stories of your adventures. I sure wish that I could go into those darling little shops.

Happy Mother's Day!

Kathy M.

Prenter zei

Thank you, Kathy! I've posted a new message today. Happy day!