maandag 8 april 2013

Vakantie 2009 / Holidays 2009 (1).



(Nederlandse tekst onderaan / Dutch text below)

Hooray, we're going to travel! And I share with you my travel journal!
 
Where are we going? To Loand House Court in Wrelton - Cropton Yorkshire UK.
How long are we leaving? The trip lasts a week. We leave on Saturday, March 21, 2009. We come back on Sunday, March 29, 2009.
Who's going? We are 6 people: 4 siblings (elder sister, younger sister, brother and I), 2 in-laws (my boyfriend and my sister-in-law).

On Saturday, March 21, 2009 we travel to IJmuiden, to the ferry King of Scandinavia.

At first we do if it was a normal Saturday and we read the thick Saturday newspaper just like every Saturday. At half past ten I start packing, interrupted by a call from my niece who wishes us a good crossing. She has experienced wind force 9 in November last year and we hope that the crossing will now proceed less spectacular.

At 1 pm we are ready to go and an hour later we arrive without delay at the home of my youngest sister. We are waiting for the rest of the family who have to contend with traffic jams. When they arrive, we leave together (6 people in 2 cars) to IJmuiden.

We have to wait very long when checking in and passport control. We are pointed out in which row we must stand. My brother (who is our tour guide) gives us the boarding card and the key to our cabin which is a card as big as a credit card. We need to stab the key card into a slot under the door handle to go inside our cabin. The key will be deactivated within 24 hours automatically. Nowadays I keep these souvenirs, but then I did not.


2009 03 21a. Me, youngest sister, brother, oldest sister.

 
 
 
2009 03 21a. Waiting for our turn, car 4 and 5.

 
Nederlandse tekst.

Hoera, we gaan op reis! En ik laat jullie mijn reisjournaal zien.

Waar gaan we naar toe? Naar Loand House Court in Wrelton – Cropton in Yorkshire UK.
Hoe lang duurt de reis? De reis duurt een week. We vertrekken op zaterdag 21 maart 2009. We komen weer terug op zondag 29 maart 2009.
Wie gaan er mee? We zijn met 6 personen: 4 broers en zussen (oudste zus, jongste zus, broer en ik), en 2 aanhang (mijn vriend en mijn schoonzus).

Op zaterdag 21 maart 2009 reizen we naar IJmuiden, naar de veerboot King of Scandinavia.

We staan op de gewone tijd op en we doen eerst alsof het een gewone zaterdag is en we lezen net als elke zaterdag de dikke zaterdagkrant. Om half elf begin ik met inpakken, onderbroken door een belletje van mijn nichtje die ons een goede oversteek wenst. Zij heeft in november vorig jaar windkracht 9 meegemaakt en we hopen dat de overtocht nu wat minder spectaculair zal verlopen.

Om 1 uur zijn we klaar voor vertrek en een uurtje later komen we zonder vertraging aan bij mijn jongste zus. We moeten daar nog even wachten op de rest van de familie die wel met files te kampen heeft. Als zij er ook zijn, vertrekken we gezamenlijk (6 personen in 2 auto’s) naar IJmuiden.
 
We moeten daar erg lang wachten bij het inchecken en de paspoortcontrole. Er wordt ons gewezen in welke rij (van wel 10) we moeten gaan staan. Mijn broer geeft ons de toegangskaart en de sleutel van onze hut. Die sleutel is een kaartje zo groot als een pinpas. Die moeten we straks onder de deurkruk in een gleuf steken om naar binnen te kunnen. Die sleutel wordt na 24 uur automatisch gedeactiveerd. Tegenwoordig bewaar ik zulke souvenirs, maar toen deed ik dat nog niet.

 

Geen opmerkingen: