woensdag 10 april 2013

Vakantie 2009 / Holidays 2009 (3).


(Nederlandse tekst onderaan / Dutch text below)

We wait in the lounge until we can go to the restaurant, while enjoying the beautiful view. The sea looks calm with only here and there a whitecap on the waves. There is hardly any wind and the boat does not swing.

The dinner is a buffet with a variety of dishes that you can make a choice from. It tastes all excellent. After dinner we go into the lounge for a drink. This is a good time to write in my journal.

I keep a travel journal since my childhood. If we are traveling, I write on any quiet time, sometimes several times a day. It's a good way to handle all the new impressions and events to capture. When I read old travel journals, vivid memories come right back. Also my journal is the draft version of the scrapbook that I'm going to make when we get back.
 

2009 03 21c IJmuiden harbour


2009 03 21c Youngest, SIL


Nederlandse tekst.

We wachten in de lounge tot we naar het restaurant kunnen, ondertussen genietend van het mooie uitzicht. De zee ziet er kalm uit met slechts hier en daar een schuimkop op de golven. Er staat bijna geen wind en de boot slingert niet.

Het diner is een lopend buffet met allerlei gerechten die je naar keuze op je bord kan scheppen. Het smaakt allemaal voortreffelijk. Daarna gaan we in de lounge wat drinken en dat is een goed moment om in mijn reisjournaal te schrijven.

Een reisjournaal houd ik al sinds mijn jeugd bij. Als we op reis zijn, schrijf ik er in zodra er een rustig ogenblik is, soms meermalen per dag. Het is een goede manier om alle nieuwe indrukken te verwerken en gebeurtenissen vast te leggen. Als ik mijn oude reisjournaals lees, komen de herinneringen meteen weer levendig naar boven. Ook is mijn journaal de kladversie van het plakboek dat ik later van de vakantie ga maken.
 

 

1 opmerking:

Oregon Gifts of Comfort and Joy zei

Prenter, I am enjoying your travel posts very much. I have never been on an overnight ferry before.

I didn't realize that I wasn't a follower until just now. Sorry about that.

Hope that you are having a great week!

Kathy M.