Park Berg en Bos, Apeldoorn

Park Berg en Bos, Apeldoorn
Prachtig uitzicht op park Berg en Bos

zondag 9 juni 2013

Shopping in York


Travel journal 2009, day 5a.
(Nederlandse tekst onderaan / Dutch text below)

Around 10 am we head to York. We park on a large car park outside the city and continue with the bus to the shopping center. There we first walk into a café in an old church building where we eat tomato soup and sandwiches. SIL accumulates all the crockery used properly before we leave. "You must come back," says a grateful employee.
There are many nice shops in York and in any case I want to visit Past Times, which is a great store to browse. We find indeed all something beautiful. I am very pleased with the beautiful bird book that I buy and also with the box greeting cards. In a card shop I buy some Easter Cards, there is much choice! The teddy bears store is beautiful, but I will not go in, afraid I cannot resist the temptation. But I buy 3 badges in a souvenir shop a little further on, which of course I cannot pass up.


2009 03 25a Cardshop in York

2009 03 25a Past Times shop in York
 
 
2009 03 25a Teddybearshop in York

 
Nederlandse tekst.
Reisdagboek 2009, dag 5a.
 
Rond 10 uur gaan we op weg naar York. We parkeren op een groot parkeerterrein buiten de stad en gaan verder met de stadsbus naar het gezellige winkelcentrum. Daar lopen we eerst naar een eetcafĂ© in een oud kerkgebouw waar we tomatensoep en belegde broodjes eten. Schoonzus stapelt al het gebruikte serviesgoed netjes op voordat we weggaan. ‘Jullie mogen nog eens terug komen’, zegt een dankbare medewerkster.
Er zijn veel leuke winkels te zien in York en in ieder geval wil ik naar Past Times, dat is een heerlijke winkel om in rond te snuffelen. We vinden er inderdaad allemaal wat moois. Ik ben erg blij met het mooie vogelboek dat ik er vind en ook met de doos wenskaarten. In een kaartenwinkel zoek ik alvast wat Paaskaarten uit. De teddyberenwinkel is prachtig, maar ik ga er niet naar binnen, bang dat ik de verleiding niet kan weerstaan. Wel koop ik even verderop 3 badges in een souvenirwinkeltje, die kan ik natuurlijk niet laten liggen.

2 opmerkingen:

Karen S. zei

Such good times!

Prenter zei

Thank you, Karen!
Yes, those were good times! We enjoyed it so much.