woensdag 22 januari 2014

Cross-stitch, step by step


(Nederlandse tekst onderaan / Dutch text below)
 
Suddenly I am surrounded by cross stitches, and that's all because of " Randje per Week / Edge weekly." I had seen that site a few times, but I resisted the temptation to join this action with embroidery (stitch-a-long). But still, it started to itch more and more each time that site passed again.
All my unfinished embroidery projects for more than ten years ago, ended up in the attic. I was not looking back for all this time and I do not even know what is left there. But a stitch-along is something new for me, something different, and something that I can do easily through the website, free of charge and without hassle.
When I remove all Christmas doilies mid-January out of the room, I see that there is still no beautiful Christmas rug for the end table next to my chair.
Will I still ... I visit the site again; I register in the Facebook group; I read all the kind messages of people who are already in the embroidery. At that moment, I'm convinced. I'm going to do it! I'm going to embroider again! I order the same day a red linen cloth, and the package has been delivered the next morning. Embroidery thread I have myself. I'm not sure if I'm going to use all of the selected colors, but that I think about while embroidering.
This flying start is today almost a week ago and here is the result. All eight edges which have hitherto been released I embroidered the past week. At this moment I cannot continue until this Saturday the following edges are launched. Meanwhile, the FB group is very cozy, we have now already 945 members! This project was started on January 4, 2014 and it will take a year. To be continued!
Website.



RPW 01 Cloth and threads 16-1-2014.
 
RPW 03 Progress 22-1-2014
 
Opeens zit ik rondom in de kruissteken en dat komt allemaal door “Randje per week”. Ik had die website al een paar keer gezien, maar ik bood weerstand aan de verleiding om mee te doen met deze borduur-mee actie (stitch-a-long). Maar toch, het begon steeds meer te kriebelen, elke keer als die website weer voorbij kwam.
Al mijn onvoltooide borduurprojecten zijn al meer dan tien jaar geleden op zolder beland. Ik heb er al die tijd niet meer naar omgekeken en ik weet niet eens meer wat daar allemaal ligt. Maar een borduur-mee actie is iets nieuws voor mij, iets anders, iets waar ik via de website aan mee kan doen, gratis en zonder gedoe.
Als ik half januari alle kerstkleedjes uit de kamer haal, zie ik dat er voor het bijzettafeltje naast mijn stoel nog steeds geen mooi kerstkleedje is. Zal ik dan toch maar… Ik bezoek weer de website, ik meld me aan bij de Facebook groep. Daar lees ik alle enthousiaste berichten van de mensen die al aan het borduren zijn. Op dat moment ga ik overstag. Ik ga mee doen! Ik ga weer borduren! Ik bestel diezelfde dag nog een rood linnen lap en het pakketje wordt de volgende morgen al bezorgd. Borduurgaren heb ik zelf nog wel. Ik weet niet zeker of ik de uitgezochte kleuren ook allemaal ga gebruiken, dat bedenk ik tijdens het borduren nog wel.
Deze vliegende start is vandaag bijna een week geleden en zie hier het resultaat. Alle acht randjes die tot nog toe zijn vrijgegeven heb ik de afgelopen week geborduurd. Op dit moment kan ik niet verder borduren totdat a.s. zaterdag de volgende randjes worden gelanceerd. Ondertussen is het op de FB groep heel gezellig, we zijn ondertussen al met 945 leden! Dit project is op 4 januari 2014 gestart en het gaat een jaar duren. Wordt vervolgd!
Website Randje per Week.

2 opmerkingen:

Little Nell zei

It’s going to be a lovely addition to your Christmas decorations. I’m not sure my eyes would stand embroidering on red these days.

Prenter zei

Thank you, Marilyn. With good light it is only just to do it. But I do understand now why red linen is difficult to obtain. Maybe I'll wait until summer. Greetings, Prenter.